Σχεδία HOME | Somethink*

14.4 Μενού

Σχεδία HOME / Έπαινος

Somethink* – Ελλάδα / Αθήνα

Εκτύπωση: DIGIFARM

«Ο άνθρωπος είναι η απάντηση, όποια κι αν είναι η ερώτηση» – André Breton Αυτό ήταν το σημείο αναφοράς μας για το νέο εγχείρημα των ανθρώπων της σχεδίας, τη δημιουργία ενός πραγματικού χώρου αλληλεγγύης και κοινωνικής καινοτομίας, για το οποίο και μας εμπιστεύτηκαν εξ’ ολοκλήρου. Ο χώρος αυτός είναι αφιερωμένος στον άνθρωπο, δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει συνανθρώπους μας, που δοκιμάζονται από την φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό, να υποστηρίξουν οι ίδιοι τον εαυτό τους. Στα πλαίσια αυτά επιμεληθήκαμε την ονοματολογία και τη συνολική οπτική ταυτότητα του χώρου, που σήμερα στεγάζει το εργαστήριο και το πωλητήριο του “σχεδία αρτ”, ένα πρόγραμμα επαναχρησιμοποίησης αδιάθετων τευχών του περιοδικού μετατρέποντάς τα σε νέα προϊόντα, έναν χώρο εστίασης, καθώς επίσης και τα νέα γραφεία της “σχεδίας”. Για το σχεδιασμό της οπτικής επικοινωνίας του “σχεδία home” επιλέξαμε οι ίδιοι άνθρωποι τους οποίους αφορά, να εμπλακούν άμεσα στο συγκεκριμένο project, αφήνοντας το δικό τους αποτύπωμα. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να οργανώσουμε με την ομάδα της σχεδίας ένα workshop με τους πωλητές του περιοδικού. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να γράψουν με το δικό τους γραφικό χαρακτήρα, τη λέξη “HOME” το ελληνικό και το λατινικό αλφάβητο, αριθμούς καθώς και επιλεγμένες λέξεις. Η ιδέα πίσω από αυτό ήταν να δημιουργήσουμε ένα σύστημα οπτικής επικοινωνίας το οποίο θα χρησιμοποιούσαμε σαν εργαλείο για το σχεδιασμό του συνόλου των εφαρμογών. Οι άνθρωποι της “σχεδίας” πρωταγωνιστούν στο σύνολο του branding του χώρου, μέσα από το γραφικό τους χαρακτήρα τον οποίο συναντάμε στην εξωτερική και εσωτερική σήμανση, στις κάρτες, στα μενού, στα σουπλά κλπ. Η κάθε ξεχωριστή γραφή οπτικοποιεί τον ήχο της φράσης «πεεεριοδικό δρόμου “σχεδία”» που ακούμε συχνά καθημερινά και έτσι αποκτά νόημα. Πρόκειται για έναν άνθρωπο πια που παρουσιάζει το «σπίτι» του και όχι άλλη μία ιδιαίτερα σχεδιασμένη γραμματοσειρά. Στο εξώφυλλο του μενού χρησιμοποιείται ανακυκλωμένο χαρτί δίνοντας έμφαση στο οικολογικό αποτύπωμα της σχεδίας ως ιδιαίτερης σημασίας και για τους ίδιους. Σε ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης, η επιλογή αυτή λειτουργεί και συμβολικά. Με τον ίδιο τρόπο που ένα ανακυκλωμένο προϊόν έχει μια «δεύτερη ευκαιρία», έτσι και οι άνθρωποι που υποστηρίζει η σχεδία έχουν μια δεύτερη ευκαιρία να διεκδικήσουν ξανά τη ζωή τους και να την κάνουν καλύτερη. Το εσωτερικό του καταλόγου δομήθηκε γύρω από τρεις βασικούς άξονες: το σύστημα οπτικής ταυτότητας που αναφέρθηκε, σχετικές με την εκάστοτε θεματική εικονογραφήσεις και την επιλογή ειδικών χαρτιών. Οι συνδυασμοί των τριών αυτών στοιχείων αποτελούν σχεδιαστική λύση για την κατηγοριοποίηση του συνόλου της πληροφορίας και βοηθούν στην ευκολότερη ανάγνωσή του. Τα ειδικά χαρτιά διαφορετικών χρωμάτων σε συνδυασμό με εικονογραφήσεις ανθρώπων σε διαφορετικές ώρες της ημέρας, έρχονται να οπτικοποιήσουν με ένα γρήγορο ξεφύλλισμα του καταλόγου, τις διακριτές κατηγορίες του (καφές – πρωινό – φαγητό – ποτά). Για τους επιμέρους τίτλους, αξιοποιήσαμε το σύστημα οπτικής επικοινωνίας που αναφέραμε παραπάνω για τη γραφή χαρακτηριστικών λέξεων (υποκατηγορίες όπως ομελέτες, σαλάτες, σούπες, κλπ) τις οποίες και πλαισιώσαμε με τη δημιουργία σχετικών, με την εκάστοτε θεματική, εικονογραφικών στοιχείων. Η εικονογράφηση αυτή ακολουθεί φορμαλιστικά τον ελεύθερο και πολυποίκιλο χαρακτήρα των γραμμάτων. Υιοθετώντας μια μονόχρωμη, rough γραφή με ανισοπαχή στοιχεία δημιουργείται μιας επιμελώς ατημέλητη οπτική γλώσσα. Για όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του μενού χρησιμοποιήθηκε μια monospace γραμματοσειρά, η οποία διαφοροποιεί με έντονο τρόπο τα περιεχόμενα από τους τίτλους.